Optimise your brand
Merken worden steeds bepalender voor het succes van organisaties. Een sterk en uniek merk bouw je niet zomaar. Wil je je doelgroep aan het merk binden, dan is het van belang dat alle bouwstenen perfect op elkaar aansluiten. Let’s optimise!
Intern onderzoek en analyse
Het merk is de fundering van je onderneming. Wil je een goede basis leggen om op verder te bouwen, dan heb je input nodig van alle sleutelfiguren binnen de organisatie. Bij dit proces begeleiden wij je graag. We organiseren bijvoorbeeld een sessie waarin we samen op zoek gaan naar het DNA van de organisatie. Dat zorgt voor de juiste richting, geeft goede inzichten en creëert draagvlak bij alle betrokkenen.

Extern onderzoek en analyse
Voordat een huis wordt gebouwd wil je ook eerst grondonderzoek doen. Bij merken is dit niet anders. Om te weten hoe je moet bouwen is het (laten) uitvoeren van een imago- of marktonderzoek enorm waardevol. Wij begeleiden dit onderzoek en zorgen dat het de juiste inzichten oplevert. Inzichten waar we op verder kunnen bouwen.

Branding en rebranding
Met goede (re)branding laat je zien waar je voor staat en zorg je dat klanten dat ook ervaren. Met waarden en opvattingen die specifiek voor jouw organisatie gelden creëer je authenticiteit en onderscheid je je van de concurrentie. Wij helpen in de zoektocht naar jouw merkpersoonlijkheid en het overbrengen hiervan op je klanten. Dat doen we op zo’n manier dat jouw doelgroep zich wil verbinden aan jouw merk.

Visual identity
Jouw merkpersoonlijkheid zet je kracht bij door een sterke en herkenbare visual identity. Denk hierbij aan een (nieuw) logo en de vormgeving van overige marketinginstrumenten zoals de brochure, website en klantvoorstellen. Samen met jou gaan wij op zoek naar een visual identity die de merkpersoonlijkheid van je organisatie versterkt.

Tone of voice
De tone of voice is de stem van je merk en kan de merkpersoonlijkheid nog meer kracht bijzetten. Hierbij gaat het er niet alleen om wát er gezegd wordt, maar zeker ook hóe iets gezegd wordt. Een eenduidig stemgeluid in alle communicatie-uitingen versterkt de merkpersoonlijkheid van je organisatie. Om je hierin op weg te helpen, stellen wij tone-of-voice-guidelines op waarmee je direct aan de slag kunt.

Positionering
Wie vormen jouw doelgroep? Wat vinden zij belangrijk en waarom? Wie zijn de concurrenten, hoe onderscheiden zij zich en wie zijn hun doelgroepen? We gaan op onderzoek uit en creëren samen met jou een krachtige positionering die aansluit bij de merkpersoonlijkheid, onderscheidend is van de concurrentie en die inspeelt op de behoefte van je doelgroep.

Customer journey
De customer journey is de reis die klanten doorlopen wanneer zij zakendoen met je organisatie. Wij helpen je om deze klantreis te optimaliseren, bijvoorbeeld door de merkpersoonlijkheid meer naar voren te laten komen. Het liefst betrekken we ook de klanten zelf bij de customer journey. Zo brengen we de wensen en behoeftes van jouw klanten in kaart en adviseren we je op basis hiervan over het verbeteren van je customer journey.
Merchandise
Jouw merk maak je zichtbaarder door merchandise. Denk hierbij aan die ene gave gadget op een beurs, een goodybag of een relatiegeschenk waar je klanten nog jaren over spreken. Of je nu een partij zoekt die mee brainstormt over het perfecte idee of de inkoop en distributie verzorgt; op Optimise kun je rekenen.