Direct Contact

Operational Marketing Manager

Operational Marketing Manager

Optimise Marketing is op zoek naar een energieke Operational Marketing Manager die de ontwikkeling van ons bureau in goede banen leidt. Geen bedrijfskundige, maar een professionele aanpakker die ons op operationeel gebied naar ‘the next level’ brengt.

In slechts tweeëneenhalf jaar van baby naar puber; zo hard is het gegaan. Waar oprichter Anke Busser alleen startte, wordt ze nu vergezeld door een ambitieus team van marketingstrategen, vormgevers, tekstschrijvers en projectmanagers. Ieder met een eigen specialisme, maar met een gedeelde passie voor het mooie marcom-vak. Opgeteld hebben we meer dan honderd jaar marketingervaring op zak, inhoudelijk zit het dus wel snor. Waar we hulp bij kunnen gebruiken is het verder professionaliseren van ons bureau en de workflow. Daarom zoeken wij iemand die hier ervaring mee heeft, de passie voor marcom deelt en een leidende rol kan vervullen voor de lange termijn.

Wat is onze werkwijze?

 

Na jaren aan de organisatie-zijde gezeten te hebben merkte Anke dat er vaak een kloof bestaat tussen organisatie en bureau. Bureaus willen doorgaans duidelijke en omkaderde briefings, terwijl opdrachtgevers juist zoeken naar een strategisch sparringpartner die meedenkt, briefings definieert en vervolgens ook uitvoert. Of bureaus denken strategisch mee, maar laten het liggen op de uitvoering. Optimise Marketing gelooft juist in de combinatie en daarom werken wij nu op een andere manier samen met onze opdrachtgevers. Wij zijn een klein of groot onderdeel van de organisatie, zodat we weten wat er leeft en speelt en op basis daarvan proactief kunnen meedenken en zelf de informatie op kunnen halen – waardoor opdrachtgevers veel tijd besparen en zich bezig kunnen houden met hun core business. De marketing van onze opdrachtgevers krijgt hierdoor de prioriteit die het verdient. We kijken hiervoor verder dan de ‘vorm’, maar proberen er samen achter te komen waar en hoe winst kan worden behaald op marketinggebied met als doel een beter bedrijfsresultaat. Wij bieden handvatten en zijn de drijvende kracht achter de marketingactiviteiten die stimulerend werken voor het bedrijf. Wij helpen zaaien zodat opdrachtgevers kunnen oogsten. Dat wil niet zeggen dat we alles overnemen, we doen het echt samen. Zo zetten we marketing efficiënt en doeltreffend in.

Ambitie Optimise Marketing

 

Groei is geen doel op zich, maar het resultaat van dingen goed doen. Een team met negen collega’s was tweeëneenhalf jaar geleden nooit de ambitie, maar een gekozen strategie omdat er zich veel kansen voordeden. Waar gaan we heen? Dat bepalen we samen, zolang we maar met veel plezier iedere dag kunnen werken aan het optimaliseren van de marketing van onze opdrachtgevers.

 

Wie zijn onze opdrachtgevers?

 

In ons portfolio zijn veel vastgoedgerelateerde opdrachtgevers te vinden, maar we werken onder andere ook voor een private jet-maatschappij, juwelenhuis, mobiliteits/deelautoconcept, super yacht bouwer, tankstation, industrieel schoonmaakbedrijf en een elektrische step brand. Door de breedte op te zoeken blijven we scherp en geïnspireerd. Voor deze opdrachtgevers voeren we uiteenlopende activiteiten uit: we zetten koers uit met marketingstrategieën positionering, maar zijn ook hands-on bezig en organiseren de bouw van een nieuwe website, video- en social mediacampagne of een compleet jaarverslag.

 

Wat ga je doen?

Als Operational Business Manager heb jij de rol van meewerkend voorman of -vrouw; iemand die zelf voorop loopt in plaats van iemand die aanmoedigt vanaf de zijlijn. Jij werkt operationeel mee met klanten, bent de schakel tussen Anke en het team en geeft hieraan dagelijkse leiding. Je bent daarnaast verantwoordelijk voor een aantal klanten en voert hiervoor de dagelijkse operationele werkzaamheden uit zoals creatieve campagnes, brandingsessies, videocreatie of net waar jouw expertise ligt. Dit doe je vaak in samenwerking met onze collega’s die ingezet worden op hun kwaliteiten. Daarbij geef je sturing aan het bedrijf en het bedrijfsresultaat middels planning, urenregistratie en administratie.

 

Wie ben jij?

Je hebt een afgeronde HBO/WO-opleiding, minimaal tien jaar werkervaring en ervaring in een soortgelijke functie aan de bureauzijde – dit is een must. Met jouw ervaring, communicatieskills en leiderschapskwaliteiten ben je de cruciale schakel tussen opdrachtgevers, de directie en het team. Je bent georganiseerd, punctueel, behoudt het overzicht en bent stressbestendig. Je hebt net als wij de ambitie om verwachtingen te overtreffen. Het is een pre wanneer je over een groot netwerk beschikt (of het charisma om dit snel op te bouwen) en dit kunt aanwenden in het voordeel van Optimise Marketing. Maar boven alles streef je dagelijks naar hoge kwaliteit, in proces en resultaat.

 

In een notendop:

  • Een afwisselende functie op senior-level met veel vrijheid, verantwoordelijkheid en de kans om zaken op jouw manier in te richten;
  • Veel afwisseling: werken vanaf locatie bij onze opdrachtgevers, maar eventueel ook thuiswerken;
  • Werken in een enthousiast team;
  • 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Laptop en telefoon;
  • Natuurlijk ook een fijn salaris. Afhankelijk van jouw kwaliteiten en ervaring.

 

Word jij het nieuwste lid van ons dreamteam?

Solliciteer door je cv, motivatiebrief eventueel een korte videoboodschap te verzenden via remco@optimisemarketing.nl. Als we enthousiast zijn over je sollicitatie en motivatie volgt een telefonische kennismaking, een persoonlijk gesprek en een assessment.

Copyright 2021 • Optimise marketing • info@optimisemarketing.nl