Direct Contact

Optimise your digital tools 


Optimise your digital tools

Vrijwel elk succesvol bedrijf heeft tegenwoordig een stevige online basis. Digital marketing gaat verder dan een mooie website en goede vindbaarheid. Denk aan het genereren van leads, het binden van de doelgroep aan het merk via social media en je (oud-)klanten op de hoogte houden via e-mailmarketing. Ons doel is om jouw digital marketing zo te optimaliseren dat deze aantoonbaar bijdraagt aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen én in lijn is met de overige marketingactiviteiten en branding. Let’s optimise!

Webdesign

Digital marketing begint natuurlijk met een goed websiteontwerp. Dit verzorgen we graag voor je. Maar we doen meer: je kunt ons ook inschakelen voor het optimaliseren van je webdesign. Natuurlijk houden we jouw doel daarbij goed voor ogen. Wil je bezoekers stimuleren om een offerte aan te vragen? Dan staat dit centraal in het design. Streef je juist naar heldere informatievoorziening? Dan zorgen wij voor een korte, heldere boodschap met impact. Wat je doel ook is, wij denken graag mee over de rol die je website speelt in de gehele marketingstrategie en komen in actie om dat doel te realiseren.

Lead-generation

Conversieoptimalisatie maakt dat de bezoekers die op jouw website komen ook daadwerkelijk overgaan tot actie. In dat geval genereer je leads of haal je (bij een online verdienmodel) zelfs nieuwe klanten binnen. Ook mogelijk: via IP-adressen inzicht krijgen welke bezoekers je website bezoeken. Ben je actief in de B2B-markt, dan kun je je zakelijke bezoekers beschouwen als leads en deze benaderen.

SEO

Steeds meer mensen beginnen hun zoektocht naar een product of dienst online. En daarmee wordt vindbaarheid steeds belangrijker. SEO (oftewel zoekmachineoptimalisatie) is het geheime wapen voor je online strategie. SEO bestaat uit verschillende aspecten, zoals webdesign, contentoptimalisatie, responsiveness, linkbuilding en trafficgeneratie. Voor jou misschien vage termen, maar voor ons dagelijkse kost. Hoe beter deze onderdelen geoptimaliseerd zijn, hoe hoger je positie in de organische zoekresultaten. Optimise adviseert én ondersteunt je hierbij.

Website-analyse

Aan de hand van website-analyse kun je je online strategie continu optimaliseren. Via Google Analytics zie je bijvoorbeeld wie je bezoekers zijn en hoe zij door de site navigeren. Andere programma’s vertellen je waar bezoekers vandaan komen, via welke zoekterm ze komen en hoe je de online vindbaarheid verbetert. Een goede analyse geeft je inzichten om je website te optimaliseren.

E-mailmarketing

E-mailmarketing is een van de meest effectieve marketingkanalen als het gaat om conversie. Het middel is relatief goedkoop en geeft veel waardevolle inzichten. Voorwaarde is wel dat je e-mailmarketing goed inzet en blijft optimaliseren. Optimise helpt je hierbij.

Social media

Social media zijn ideaal om in contact te komen met jouw klanten en prospects. Een bericht posten hebben we allemaal wel eens gedaan, maar hoe zorg je nou voor het echt aanspreken, verleiden en binden van je doelgroep? Dit kan met boeiende content en een ijzersterke strategie, soms in combinatie met advertising.

Contentmanagement

Content is essentieel voor het optimaliseren van je vindbaarheid binnen Google. Wij adviseren je over de inzet van de juiste zoekwoorden en richten jouw website in met de juiste content.

Copyright 2019 • Optimise marketing • info@optimisemarketing.nl